Childers: the place to be - Reisverslag uit Childers, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu Childers: the place to be - Reisverslag uit Childers, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu

Childers: the place to be

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 April 2014 | Australië, Childers

Na afscheid te hebben genomen van een geweldige Australische familie was het tijd om in de auto naar Childers te stappen om dan hopelijk eindelijk te werken. Vanuit Eumundi hadden we al een plekje gereserveerd op een caravan park. Toen Charlotte en ik aankwamen was het even slikken. De kamers zien eruit als gevangeniscellen en toen ik papa uitlegde hoe het eruit ziet maakte hij de vergelijking met de militaire dienst. Niet een al te gezellig plekje dus. We slapen in bunkhouses met gedeelde keukens en badkamers. De prijs die we hiervoor betalen is wel redelijk hoog in verhouding met de staat van de accommodatie. Het is allemaal een beetje oud, vies en incompleet, het is het gewoon even allemaal net niet. Maar goed de mensen die hier allemaal verblijven zijn onwijs leuk en dat is toch wel het belangrijkste.

En tja wat doe je in Childers als er nog niet voldoende werk beschikbaar is.. Ik denk dat Childers vergelijkbaar is met een dorp als Beekbergen: niet erg veel spanning en sensatie dus. Alle belangrijkste winkels zoals een supermarkt zijn aanwezig maar voor kleren etc moet je naar Bundaberg, wat een half uur rijden is. Om een dagelijkse activiteit te hebben ben ik de eerste 2 weken elke dag naar het zwembad geweest om baantjes te zwemmen. Het zwembad geeft ook op maandagochtend 6 uur en donderdagmiddag gratis aqua aerobics lessen. En als je niks te doen hebt wat is dan leuker om deze lessen te volgen?! En ik moet zeggen het is hilarisch. Voornamelijk oudere mensen volgen deze lessen en vonden het leuk dat we meededen. Verder ga je elke dag naar Woolworths voor je dagelijkse boodschappen, naar Flash Harry's (cheapshop) om onnuttige spullen te kopen en de rest van de dag hang je een beetje buiten rond en speel je kaartspelletjes of beer/goonpong. Al met al een hele invulling voor elke dag en erg vermoeiend. Na 2 weken had ik het dan wel gehad en was ik erg blij dat ik 2 dagen kon werken als passievrucht plukker. Jeeeej m'n eerste aussie werkervaring en nog maar 86 dagen werk te gaan!! De week erna had ik m'n introductie op de farm waar ik op wachtte, Simsons farm is de grootste hier in de omgeving en heeft het meeste werk. Ik sta niet buiten in de hitte avocado's te plukken maar ik sta binnen in een gigantische koelkast (16 graden en met 4 lagen kleding aan sta ik nog als een rietje te trillen) Waar ik werk wordt guacamole gemaakt, een soort fabriek dus. Een heel proces voordat de avocado daadwerkelijk guacamole is: de avocado's gaan in een machine en worden gewassen, vervolgens worden ze ergens daar doormidden gesneden en daarna wordt het eetbare gedeelte uit de schil geperst. Mijn werkzaamheden zijn dus aan de lopende band alle pitten en overgebleven schil tussen alle geprakte avocado's uithalen. Heerlijk de hele dag in avocado's graaien dus. We werken met 6 meiden aan de lopende band en zodra ons werk erop zit gaat alles in een andere machine en komt er op de een of andere manier verpakte guacamole uit. Voordat we de ruimte ingaan krijgen we speciale witte rubberen laarzen aan, een soort operatie schort en haarnetje. Vervolgens moeten we onze handen desinfecteren en mogen we de ruimte in. Hier krijgen we nog een schort om, plastic handschoenen en hier overheen nog mouwen. Al met al zien we er erg sexy uit maar alles moet goed schoon zijn aangezien we met eten werken. Het werk is nogal saai en erg pijnlijk voor je nek en schouders maar goed alles voor mijn 2e werkvisa! Voor degene die het niet weten, als je 88 dagen farmwork hebt gedaan, heb je de mogelijkheid om een 2e work and holiday visa aan te vragen voor Australië. Wat weer betekend dat je hier dus een jaar langer kan blijven reizen en werken.. Momenteel heb ik 12 dagen gewerkt dus het schiet nog niet heel erg op. Hopelijk kan ik snel full time werken.

Verder was er nog mijn verjaardag op 9 maart. Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes, telefoontjes en kaarten! Mijn muur in de kamer ziet er nu een stuk beter en gezelliger uit! Om 12 uur Australische tijd belde papa en mama en hebben voor mij gezongen. Zodra ik opgehangen had stond iedereen van het caravanpark te wachten om te zingen. Zo lief als Charlotte is had ze dit voor mij geregeld inclusief een taart met 23 kaarsjes! Verder geen wilde stapverhalen aangezien dat hier in het dorp niet kan :(

Afgelopen zaterdag zijn we dan eindelijk uitgeweest. Voor vrijwel iedereen hier was dit zo'n 2 maanden geleden dus iedereen had er erg veel zin in. Met een bus zijn we naar Bundaberg gebracht en zijn hier naar een club geweest. Wat een geweldige avond was dit!! Hopelijk gaan we snel weer!

Het weer is nog steeds lekker al koelt het savonds nu wel af. Maar overdag is het prima weer om naar het zwembad of strand te gaan

Een korte update want verder heb ik niet heel veel interessants meegemaakt de afgelopen weken :)

  • 04 April 2014 - 08:58

    Caroline Van Oord:

    Hoi Inge,

    Leuk om dit verslag te lezen. Ik hoop dat je snel aan je 88 dagen werk komt! Bijzonder om te lezen wat jij allemaal mee maakt sinds je bent vertrokken. Dat maken anderen in geen jaren mee :-) Super dat je deze kans krijgt en ook pakt!
    Morgen ga ik weer met je moeder naar de kapper. Helemaal leuk!
    Sterkte, succes en natuurlijk nog heel veel plezier.
    Met een lieve groet,
    Caroline

  • 04 April 2014 - 10:05

    Chris:

    Iieverd weer een super leuke update gelukkig heb je al kunnen werken.
    en wat gezellig met je verjaardag! Klinkt allemaal erg leuk!
    geniet ervan!!

    dikke kus

  • 04 April 2014 - 10:53

    Charlotte:

    Hee lief,

    Wat een leuk verhaal! Geniet er van, maar volgens mij komt dat allemaal wel goed! ;)

    Liefs!

  • 04 April 2014 - 12:25

    Saskia:

    Hee lieve ing!!

    Hopelijk blijf je werkloos en kom je weer lekker snel terug naar Nederland :)
    Nee, dat meen ik niet helemaal natuurlijk! Wat hilarisch dat je in een guacamole fabriek hebt gewerkt..dat staat natuurlijk wel super leuk op je CV, want geef toe....wie heeft dat er nu op staan??
    Jammer dat de potjes niet per werknemer gemarkeerd worden: leek me wel leuk om mijn doritos van de AH in het guacamole potje van Inge te dippen, dan kon ik proeven met hoeveel liefde jij de pitten eruit hebt zitten graaien :) Verder klinkt Childers als weer eens wat anders, al heb je het bij de Smittenberg in Beekbergen ook erg lang volgehouden, dus daar heb ik alle vertrouwen in!!
    Ik hoop dat je snel weer een nieuwe leuke werkervaring kunt opdoen!
    Blijf omringd door leuke mensen, want dat is inderdaad het belangrijkste!
    Lieve schat, geniet van je tijd nog daar, en als je een x heimwee hebt dan hoor ik het wel!
    Dan schiet ik mn skype schermpje wel even voor je aan hoor:)

    Dikke kus!

  • 04 April 2014 - 19:33

    Niquelle:

    He lieve ing!
    Wat leuk een guacamole fabriek! Jij zal dat vanaf nu nooit meer kunnen zien of eten zonder daaraan te denken... (Ik nu trouwens ook niet meer want misschien komt het van jou!) wel erg leuk om dat ook mee te maken. Blijf lekker genieten lief maar dat komt wel goed volgens mij ;) dikke kus

  • 05 April 2014 - 12:59

    Talitha:

    Haha, weer een nieuwe ervaring! Geniet ervan, je weet waarvoor je het doe ;)!

  • 06 April 2014 - 14:29

    Helma:

    He lieverd.
    Leuk weer zo'n update.Zo te zien en te horen vermaak jij je prima daar.
    Werken voor je 2e visum hum, dit is denk ik een hint om te zeggen dat je misschien nog een jaar langer in Aussie blijft?.
    Weer een werkervaring erbij! Geniet ervan!!
    X mama.

  • 14 April 2014 - 22:18

    Celine:

    Hee lieve Inge!
    Beetje late reactie op je avontuur, maar wat een verhalen! Is een keer wat anders achter de lopende band met avocado's dan het sociale horeca werken!
    Snap dat je graag & snel aan je 88 werkdagen wilt komen.. Hopelijk kun je snel meer werken:)
    Zo te lezen & zien vermaak je je verder dikke prima & geniet je lekker!
    Gelukkig is het lekker weer & is er nog wel iets te doen & hoef je niet in je celletje de hele dag door te brengen ':/
    Lieverd heel veel plezier & succes met de guacamole
    Kussen & liefs vanuit de Hoenderparkweg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Childers

Inge

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 7369

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: