De tijd vliegt - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Oktober 2015 | Australië, Brisbane

Nog maar een maand voordat m'n Australische visum op is.. Het is zo'n dubbel gevoel, aan de ene kant vind ik het super leuk om weer naar huis te gaan maar aan de andere kant is het moeilijk om m'n leven hier op te geven.. Ik kan niet precies uitleggen hoe het voelt..

Voordat ik naar huis ga, ga ik eerst nog even langs China om Tom op te zoeken. Dit hele visum proces is dit keer gelukkig een stuk makkelijker gegaan, bij het 2e bezoek werd alles al goedgekeurd! Super veel zin in om m'n lieve broer weer te zien maar voordat het zover is ga ik eerst hier in Australië nog even rond reizen.

De afgelopen maanden heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk te sparen om dit allemaal te kunnen bekostigen. Maar zo nu en dan moet je er even tussen uit en een andere omgeving om je heen hebben. Doordat het winter was (lees Nederlandse zomer), was het lastig om iets te plannen aangezien het weer altijd kan veranderen maar last minute trips naar Byron Bay en Noosa zijn altijd goed. Beide plaatsen zijn maar 2 a 3 uur rijden vanaf Brisbane dus goed te doen voor een dag/weekend. Verder ben ik nog voor een weekend naar een 4WD park geweest wat erg ontspannen was en onwijs veel wild gezien. Afgelopen weekend wezen campervan op Stradbroke Island wat een uurtje ten oosten van Brissy ligt. Helaas hebben we niet heel veel geluk met het weer gehad, het was droog en niet koud maar erg bewolkt. Het is een mooi eiland maar ik weet zeker dat als het zonnig was geweest het een stuk mooier zou zijn.

Vrijwel al mijn vrienden in het hostel zijn in de afgelopen paar weken gaan reizen of naar een andere stad verhuisd waardoor ook ik niet kon wachten om te vertrekken. Momenteel ben ik in Darwin (noord-west Australië) en begint mijn trip naar de outback morgen. Vanaf Darwin reis ik naar Alice Springs, wat in het midden van OZ ligt, om vervolgens door te reizen naar Adelaide, zuid OZ en vanaf daar vlieg ik naar Melbourne om wat vrienden op te zoeken voordat ik terug vlieg naar Brissy. De aankomende weken worden er gigantisch veel kilometers afgelegd maar ik heb er zin in en ben benieuwd hoe het zal zijn.

  • 27 Oktober 2015 - 17:21

    Harry:

    Lieve schat, geniet van je laatste weken Australie.
    XXX

  • 27 Oktober 2015 - 18:23

    Lies:

    Lieve Inge geniet nog van je "afscheids"reis! Wij vinden het fijn hoor als je straks terug bent :-) dikke knuffel van ons xxx

  • 02 November 2015 - 02:06

    Talitha:

    Wow, inderdaaad veel plannen de komende weken nog! Alice Springs is leuk! Vond Uluru ok maar kings canyon geweldig!! En geen idee of je nog langs Coober pedy komt, grappig voor een nacht. Niet veel te doen verder maar slapen gebeurd onder de grond! Best cool :)! Heeeeel veeel plezier de laatste weekjes en daarna ook in China! Safe travels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Inge

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 7374

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: