Childers deel 2 - Reisverslag uit Childers, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu Childers deel 2 - Reisverslag uit Childers, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu

Childers deel 2

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Juni 2014 | Australië, Childers

Lieve allemaal, hier weer even een update van afgelopen weken!

Mijn Australische werk ervaring gaat nog steeds door..
Doordat er de 2 weken voor Pasen in processing geen werk beschikbaar was werden Charlotte en ik overgeplaatst naar een andere locatie om avocado's in te pakken. De andere 4 meiden zijn helaas zonder een goede reden ontslagen. Wij werden tijdelijk overgeplaatst omdat onze supervisor ons wilde houden en wij hadden gezegd dat als we niet meer konden werken, wij zouden vertrekken. Deze 2 weken waren zoveel beter. Je staat in een gigantische schuur met een gigantische machine en het is snel werken maar zo relaxed. Er is geen stress en als je even vast zit, er komen meer avocado's dan dat je kan inpakken, komt er altijd iemand helpen. En het meest positieve van dit werk is dat je het niet koud hebt en gewoon in een T-shirtje kan werken. Helaas moesten we daarna weer terug naar de koelkast maar we werken nu meer dagen dus dat is goed. Verder sta ik niet meer de hele dag in avocado's te graaien maar vul ik ook de bakjes met guacamole, ben ik aan het inpakken en sta ik naar een machine te kijken of alles wel goed gaat. Een beetje afwisseling is fijn en maakt het werk ook beter, ondanks dat het werk is waarbij je totaal niet hoeft na te denken. Daarnaast zijn er avond diensten begonnen wat betekend dat we niet meer hoeven schoon te maken na een dagdienst. Schoonmaken duurt normaal gesproken zo'n 1,5 a 2 uur en is verschrikkelijk om te doen.
Ik heb nu vrijwel al het farm work gedaan wat je kan doen: plukken, pakken en produceren. Alleen nog planten en dan is de hele Aussie work experience compleet.

Behalve dat reizen heel erg leuk is, zit er ook een heel groot nadeel aan en dat is dat je afscheid moet nemen van onwijs leuke mensen. Omdat er mensen ontslagen waren moesten zij noodgedwongen weg.. En als je 2 maanden lang dag en nacht samen bent is dat wel even slikken. Vooral toen mijn lieve Italiaanse vriendin Silvia, met wie ik een dreamteam vorm met goonpong, hier wegging. Rondom Pasen zijn er veel mensen vertrokken en bijgekomen wat de sfeer hier erg heeft veranderd. Vooral in het begin in Childers voelde het echt als een grote familie en dat gevoel is nu anders. Vervolgens kwam Charlotte een paar weken later met de mededeling dat ook zij zou vertrekken, erg jammer want heb met haar toch 3 maanden samen gereisd. Maar goed afscheid nemen hoort erbij en wie weet kom ik ze ergens anders weer tegen. Gelukkig heb ik wel een heel leuk nieuw kamergenootje gekregen, Elisa uit Zweden. Met haar kan ik heel goed en ben erg blij dat we samen een kamer delen.

Met Pasen hadden we een paar dagen vrij. We begonnen het weekend op donderdag met 2 verjaardagen. Vervolgens was er op vrijdag een barbecue en poolparty georganiseerd en zaterdag zijn we met 2 bussen naar Bundaberg gegaan om een avond te stappen. Zondag was brakdag om even bij te komen en savonds hebben Silvia en ik een 3 gangen menu gekookt als een soort van paasdiner/afscheidsdiner voor iedereen. Maandag zijn we naar het strand geweest waar tevens een geweldige paasmarkt was en ik heerlijke poffertjes heb gegeten!

Na 2,5 maand in Childers was het ook tijd om een weekend weg te gaan. Met 10 mensen van Sugarbowl zijn we vrijdags na werk in de bus naar Surfers Paradise vertrokken om hier mensen op te zoeken die een paar weken ervoor waren vertrokken. Surfers Paradise doet zijn naam geen eer, aangezien je er niet echt kan surfen maar het is een stad in de Gold Coast, aan de East Coast. Vrijdagavond laat kwamen we aan en hebben niet heel veel meer ondernomen dan een nachtwandeling naar het strand en gerelaxed in het appartement. We hadden 3 appartementen gehuurd en het voelde echt alsof we op vakantie waren. Zaterdag zijn we naar Nimbin gereden, een dorp in de bergen waar het legaal is om wiet te roken. Dit weekend was het Mardi Grass festival, ook wel een marihuana festival met oa Rolling joints competities, bands en een 'change the law' moment waarbij honderden joints werden gegooid. Savonds zijn we in Surfers op stap geweest. Je wilt niet weten hoe goed het voelde om weer naar een echte club te gaan en omringd te worden door andere backpackers dan de mensen van Sugarbowl. Dit resulteerde dus in een geweldige nacht met danspasjes tot in de vroege morgen!! Zondagochtend om 10 uur werden we door de eigenaar van het complex uit ons appartement geknikkerd wat niet heel veel blije gezichten opleverden. Maar goed, de zondag lekker rustig aangedaan, even wezen shoppen en naar het strand geweest. Vervolgens moesten we weer met de bus terug naar Childers en heb ik m'n eerste rijervaring in Australia opgedaan. Het was een half jaar geleden dat ik voor het laatst had gereden, nog nooit links gereden en gelijk een bus met verantwoording voor nog 9 andere personen. We leven allemaal nog dus alles is goed gegaan! Ik mis het rijden wel dus ik moet maar snel m'n eigen auto kopen! Helaas kwam de eigenaar een week later met de mededeling dat we een boete hadden gekregen omdat we vergeten waren om de toll te betalen. Het was maar 14 dollar dus dat was niet zo erg. Helaas kwam er een paar weken later nog een boete binnen omdat ik te hard had gereden.. 11 km te hard, 180 dollar armer en -3 punten van de 13 punten op m'n rijbewijs. Nog nooit eerder heb ik een boete gehad en nu 2 in een ritje. Beetje jammer allemaal maar niks meer aan te doen volgende keer gewoon aan de limiet houden!

Verder heb ik nog een paar dagtripjes gemaakt naar Bundaberg, Hervey Bay en Maryborough om te winkelen, sightseeing en naar het stand te gaan. Ook heb ik het reptielen park Snakes Down Under bezocht, waar ik een slang en mini krokodil heb vastgehouden :) de krokodil was geen probleem, maar toen ze de slang om m'n nek legde was het wel even slikken (die foto krijgen jullie niet te zien;) ) maar daarna kon ik gelukkig wel lachen!

Er wordt veel gevraagd wat mijn plan voor de aankomende tijd is. Zoals het er nu uitziet blijf ik in Childers tot ergens rond augustus. 1 om aan mijn 88 dagen te komen en 2 om proberen zoveel mogelijk geld te sparen (wat erg lastig is als je toch wel leuke dingen wilt doen en zien, oftewel sparen is nog niet helemaal gelukt) Verder is het plan nu om met 2 anderen een auto te kopen en dan de East Coast te gaan doen, vanaf de Gold Coast/Sunshine Coast tot aan Cairns. Dan is het waarschijnlijk ergens eind september en ga ik met Tom in Java reizen en gaan we vervolgens door naar Bali om papa en mama te zien. Vanaf Bali vlieg ik weer terug naar Australië. Als ik aan m'n 88 dagen kom is het plan ook om mijn 2e visum gelijk achter m'n eerste aan te doen, wat betekend dat ik nog een jaar langer in Australië blijf en dus niet in november naar huis kom. Maarrr... Ik moet erbij zeggen dat het lastig is om zover vooruit te plannen omdat er tussendoor altijd wel weer wat op je pad komt, oftewel alles kan nog veranderen. En misschien nog wel 10 keer.

Voor zover mijn update. Ik hoop dat in Nederland ook alles goed gaat en dat ook jullie nu lekker van het zonnetje kunnen genieten :)

Veel liefs uit Australië

  • 04 Juni 2014 - 18:41

    Talitha:

    Klinkt goed!! Ik wil volgend jaar mn visum doen, dus wie weet komen we elkaar weer tegen ;)! Geniet van alles!!

  • 04 Juni 2014 - 18:46

    Leonique:

    Hey Inge!

    Leuk om weer een update te lezen! Volgens mij moet dat verpakken van avocado's hard werken zijn haha. Hopelijk betaald het zich uit en heb je straks het benodigde aantal dagen bij elkaar gewerkt. En ondertussen ook maar lekker genieten van alle tripjes. Maar als ik het zo lees en de foto' s zie komt dat wel goed :-)

    Hier alles goed. Ik ben net terug van een weekendje Milaan 'n inmiddels is het aftellen voor de Amerika trip met Lisette ook begonnen. Zin in!

    X

  • 05 Juni 2014 - 19:22

    Harry:

    Lieve Inge,

    Weer een fantastische weergave van al jou leuke belevenissen. Jou boete en puntenmindering had jij ons nog niet verteld. Fraai.
    Ik zorg dat opa en oma het verslag in hard copy krijgen.
    Elkaar gauw weer spreken met facetime of telefoon.

    Dikke knuffel, Harry

  • 09 Juni 2014 - 11:53

    Oma Ine:

    Lieve Inge,

    Leonique is nu hier op de koffie en heeft me je verslag laten zien. Ik ga het zo eens lezen.

    Lieve groet van oma. Tot zo.

  • 09 Juni 2014 - 21:41

    Omaine Gckorlaar@scarlet,nl:

    lieve INGE je verslag gelezen,wat beleef je veel en wat onder nemend en wat goed verwoord en dat je zo lang weg blijf maar nu heb je de kans meisje kijk goed uit ik heb er vertrouwen in.

    een dikke knuffel van oma INe met mij is alles goed.
    er komt een zware bui aan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Childers

Inge

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 7376

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: