Het guacemole seizoen is over.. - Reisverslag uit Childers, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu Het guacemole seizoen is over.. - Reisverslag uit Childers, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu

Het guacemole seizoen is over..

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 Augustus 2014 | Australië, Childers

Eindelijk, eindelijk is het tijd om Childers te verlaten en naar een andere plek te gaan!!!

Het is misschien allemaal niet zo interessant voor iedereen om te lezen wat ik in Childers doe aangezien er niet zoveel te beleven valt, maar dan heb ik het in ieder geval voor mezelf.

Zo'n 2 dagen per week werk ik maar met 2 mensen van Sugarbowl in processing. Dit betekend dat we niet met een bus naar werk worden gebracht maar dat we een auto meekrijgen en zelf rijden. De eerste keer dat dit gebeurde reed Ruben, dit is iemand die daar al enige tijd werkt en waar ik totaal niet mee overweg kan (elke dag hebben we wel ergens een discussie over dus de frustratie tussen ons zit erg hoog). Maar goed dat terzijde. We reden weg van Sugarbowl en hij reed aan de verkeerde kant van de weg. (In Australië rijden we links) Eerst dacht ik nog dat hij de bocht te ruim had genomen dus ik bleef in m'n tas zoeken of ik alles bij me had. Op het moment dat ik weer opkeek, keek ik recht in 2 koplampen en op dat moment keek de andere jongen (Will) ook op. Op het zelfde moment schreeuwden we: Ruben je rijdt aan de verkeerde kant!!! Hij schrok en gooide het stuur om. Het had niet veel gescheeld of we waren frontaal op de aankomende auto geknald. Vanaf dat moment zat mijn hart op de verkeerde plaats en die van hem volgens mij ook want we zijn nog 2 keer van de weg geraakt, het was mistig en hij zag niet veel. Ik ben werkelijk nog nooit zo blij geweest om op werk aan te komen. Dit was een trip van eens en nooit weer. Na onze werkdag ben ik naar de receptie gegaan en alles uitgelegd en vanaf dat moment rij ik of Will naar werk als we zelf moeten rijden. Een stuk veiliger dus. Achteraf hebben Will en ik er grapjes over gemaakt maar op dat moment kon ik alles behalve lachen.

Om toch een beetje het vakantie gevoel te behouden ben ik nog een weekend naar Surfers Paradise geweest. Dit keer met 3 Zweedse meiden: Elisa, Saskia en Louise. We verbleven in hetzelfde appartement als waar ik de vorige keer ook verbleef dus we hadden alles voor onszelf, wat een luxe weer! Zaterdag ochtend om 8 uur zijn we weggereden en omdat alleen ik een rijbewijs heb, moest ik het hele weekend rijden. De terugweg was even zwaar, ik was bekaf en alle 3 de meiden sliepen. Nu ben ik ook niet echt een fan van in het donker rijden dus was erg blij toen we weer 'thuis' aankwamen. Doordat ik vorige keer 2 boetes heb opgelopen heb ik als een oma gereden, zelfs vrachtauto's haalde ons in haha. Maar wat een heerlijk weekend was dit weer. Alles kon en niks moest. Er was nog een groep van 10 mensen uit Sugarbowl waar we zaterdag mee op stap zijn geweest. Verder veel gewinkeld, naar het strand geweest, gekletst, gedronken, gelachen en gerelaxed. Een heerlijk meiden weekend dus! Daarna helaas weer terug naar de realiteit: werken jeej!!

Maaaaaar gelukkig begon het WK het weekend erna. Papa en mama hebben een echt Hollands pakket overlaten komen met de Nederlandse vlag, oranje vlaggetjes, een vlag met de leeuw en al het eten wat ik toch wel ben gaan missen!! Helaas voor mij konden frikandellen niet meegestuurd worden dus daar moet ik nog even op wachten. Mijn kamer is dus helemaal oranje waar mijn kamergenootje heel blij mee is. We zaten hier met 6 Nederlanders en de eerste wedstrijd Nederland - Spanje werd in mijn kamer gekeken. Door het tijdsverschil moesten wij het op de meest vreemde tijden kijken. Onze eerste wedstrijd was op zaterdag om 5 uur sochtends. Ik had een rustige vrijdag avond ingepland en wou optijd naar bed. Jammer voor mij is dit er niet van gekomen en ging ik naar bed om 3.45. Welgeteld 45 minuten geslapen voordat mijn wekker ging en iedereen in mijn kamer kwam. Het was zowaar gelukt om zo'n 14 mensen in ons kleine kamertje te laten passen. Wat een geweldige wedstrijd en de sfeer was zo goed! Op dit soort momenten mis ik Nederland wel en was ik graag even overkomen vliegen om thuis mee te juichen. De andere wedstrijden waren helaas doordeweeks om 2 uur snachts. Maar goed, je bent en blijft een Nederlander en ook hier moet je je land supporten. Dus ook de wekker gezet om Nederland - Australië en Nederland - Chili te kijken. De Australiërs zijn niet echt voetbal fan dus de volgende dag op werk was de sfeer prima eigenlijk. Doordat ik zo goed als niet had geslapen voelde ik me nogal lamlendig op werk maar dat heb ik er wel voor over gehad. Ook Nederland - Costa Rica werd met alle Nederlanders plus wat Engelsen in m'n kamer gekeken. Om 6 uur sochtends zaten we allemaal lekker aan een borrel en na de wedstrijd moest ik schoonmaken op het caravanpark. Erg grappig om dit eens goed aangeschoten gedaan te hebben ;) onze laatste wedstrijd tegen Argentinië heb ik helaas niet kunnen kijken ivm werk maar goed we hebben toch verloren dus maakte niet zoveel uit.

Een van mijn laatste weekenden in Childers ben ik een weekend naar Agnes Water & Town of 1770 geweest. Deze plaatsen liggen zo'n 3 uur rijden ten noorden van waar ik nu verblijf. Hier had ik afgesproken met een vriend die ik uit Brisbane ken. Er valt hier niet heel veel te beleven aangezien het hele kleine stranddorpjes zijn. Maar de rede dat ik hier graag heen wilde was om een scooter tour te doen, de plaats is hier bekend om en deze tour staat in de top 10 van dingen die je moet doen tijdens je East Coast trip. Je krijgt een motorbike en gaat vervolgens met een groep 3 uur lang rondtoeren. De eerste 5 minuten vroeg ik mezelf echt af waarom ik dit zo graag wilde doen, aangezien ik geen kei ben als het op scooters/motorbikes aankomt maar na 10 minuten zag ik er de lol wel van in en croste ik lekker rond. Die dingen kunnen maximaal 80km per uur en dat is best hard op de wegen hier aangezien ze vol hobbels en gaten zitten plus het feit dat je moet uitkijken voor overstekend wild (kangoeroes die op hun gemakje de weg over springen etc.) Aan het einde van de trip zijn we ergens bij een soort haven gestopt om de zonsondergang te kijken, wat tevens erg mooi was. Savonds werd er een beachparty georganiseerd waar we met wat mensen uit het hostel heen zijn geweest. We liepen allemaal met een drankje in onze hand naar het strand toen de politie naast ons stopte, een hilarisch moment want ik gooide uit paniek mijn biertje weg op het moment dat deze beste mannen uitstapte en keken of we geen alcohol bij ons hadden die open was. Dit is net als in Nederland niet toegestaan alleen kunnen de consequenties hier iets erger zijn. Gelukkig hebben ze dit niet gezien en konden we verder lopen. Ik verwachtte een beachparty met dj en iedereen aan het dansen op het strand maar dat was het niet echt, meer optredens met vuur en dat soort dingen. Ook wel heel erg leuk eigenlijk! Verder nog een wandeling naar het strand gemaakt waar we honderden vlinders tegenkwamen. Ze waren echt overal, zoiets heb ik nog nooit eerder gezien en het was echt bizar om mee te maken. Zondag nog in 2 national parks rondgereden en daarna was het weekend helaas weer over. Super relaxed weekend gehad en het weekend heeft mij energie gegeven om de laatste paar weken processing door te komen.

Zoals ik in mijn vorige update al zei, het is erg lastig om vooruit te plannen en te bedenken wat je wilt gaan doen. Zo zijn mijn plannen nu ook alweer 10 keer gewijzigd. Ik ga geen auto meer kopen, daar heb ik het geld nu gewoon niet voor en het is niet handig aangezien ik bijna naar Indonesië ga. Wel grappig als je op je loonstrook ziet hoeveel je verdient hebt en vervolgens nog niet eens de helft daarvan op je bankrekening hebt staan, dan ga je je toch wel afvragen waar het allemaal gebleven is. Het is mij een groot raadsel maar het staat in ieder geval niet op m'n rekening ;). Het is ook maar goed dat ik geen auto koop want ik heb er nog 2 toll boetes bij gekregen. Beeld je een auto met 4 kletsende meiden in, 1 ervan heeft een rijbewijs wat betekend dat de rest niet helpt met meekijken qua richting oid, dan ineens zie je 1 bord over een toll en dan is het weg en ben je te laat. Daarvoor heb je een afslag gemist (het is onmogelijk om op een 5 baansweg van de meest rechterbaan ineens op de meest linkerbaan te komen) dus je weet niet precies waar je bent en kan het dus niet op internet opzoeken. Waar je op dat moment was kom je zo'n 2 weken later achter zodra de boete binnen komt :) top land dit!!!

Maar goed terug naar mijn plan voor de aankomende tijd. 1 week eerder dan verwacht ben ik uit Childers vertrokken en naar Brisbane gegaan. Dit omdat er in processing op de een of andere manier geen werk meer voor backpackers was. Elisa en Ilse komen aanstaande zaterdag en ik kan niet wachten om hun weer te zien. Elisa en ik zijn de afgelopen maanden 24/7 bij elkaar geweest en als je dan een week apart van elkaar bent is dat wel heel raar. Zodra zij hier aankomen is het plan om hier een paar dagen te blijven om wat vrienden op te zoeken en onze trip naar Cairns te boeken. Zodra we Brisbane verlaten willen we sowieso Rainbow Beach en Fraser Island doen, waarschijnlijk Castaway Middle Island, daarna Whitsundays, Magnetic Island, Skydive op Mission Beach, Cairns en een trip maken in een Rainforest vlakbij Cairns. We moeten met een travel agency even kijken wat er allemaal in een pakket kan en hoeveel dit allemaal gaat kosten. Dus er kunnen altijd dingen aan toegevoegd of afgehaald worden. In ieder geval een heel leuk vooruitzicht en ik heb er onwijs veel zin in. Ook Indonesië komt steeds dichterbij. Nog maar 4 weken en ik kan mijn lieve broer eindelijk weer plat knuffelen (so be prepared Tom)

De volgende update zal weer volstaan met alle leuke dingen die ik gedaan heb :) xx

  • 28 Augustus 2014 - 13:03

    Chris:

    Super om weer te lezen lief en wat fijn dat je over vier weken Tom alweer ziet!
    Xxxxx

  • 04 September 2014 - 21:04

    Talitha:

    Haha het begint met dat het niet zo interessant is en het eerste dat ik lees is je bijna doodervaring! Geniet er van, de rest vd reis bedoel ik dan dus haha!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Childers

Inge

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 7380

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: