Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Februari 2015 | Australië, Melbourne

Na ongeveer 3 maanden gereisd te hebben was het tijd om weer een 'normaal' leven te gaan leiden. In Melbourne aangekomen was ik blut en moest ik per direct op zoek naar een baan. Dit ging makkelijker dan ik dacht en binnen een week was ik aan het werk en kon ik weer boodschappen doen :) ik werk in een cafe/restaurant in Albert Park. De eigenaar is Australisch maar in de keuken werken alleen mensen uit Thailand. Dit betekend dan ook dat de menukaart een combinatie is van Thais en Australisch eten. Elke dag dat ik werk mag ik kiezen wat ik wil eten en nomnomnom ik heb m'n favoriete gerechten gevonden :) Albert Park is een wijk in Melbourne dat nogal wat geld heeft dus gedurende de week zie je regelmatig dezelfde gezichten voorbij komen. Doordat ik sowieso alle dagen van het weekend werk en mijn vrienden hier doordeweeks werken heb ik geen tijd om uit te gaan. Wat aan de ene kant goed is zodat ik m'n geld kan sparen voor een volgende trip! Ik verblijf in een hostel wat er nogal armoedig uitziet, en zodra ik hier aankwam werd ik in een meisjes dorm geplaatst. Eerst was ik hier niet zo blij mee maar toen ik de kamer zag wel. We hebben 2 slaapkamers, eigen woonkamer met banken, grote eettafel en stoelen, tv en koelkast. Daarnaast nog 2 badkamers en 2 toiletten. Dit is zoveel beter dan de rest van het hostel en we hebben alles binnen handbereik voor onszelf.

Nadat ik 3 weken in Melbourne was stond er op werk ineens een leuke verassing voor mijn neus.. Brendan! Die week had hij mij al laten weten dat hij van plan was om ergens rond februari terug naar Australië te gaan maar dit had ik nooit verwacht. Donderdag avond begon ik het een beetje vreemd te vinden dat hij vroeg hoe veel het hostel kost waar ik verbleef en waar het precies was. Maar goed ik dacht het zal wel. Tijdens mijn pauze op werk zat ik lekker buiten in het zonnetje een van mijn favoriete gerechten te eten toen hij opeens voor mijn neus stond. Ik was letterlijk in shock en kon geen woord uitbrengen, en dat heb ik niet vaak! Voordat hij terug naar Engeland ging kwam hij mij nog even een week in Melbourne opzoeken. Helaas moest ik die avond en de rest van het weekend werken maar op de dagen dat ik vrij was hadden we tijd om samen leuke dingen te doen :) zo zijn we gaan schaatsen op onze laatste avond samen. Ik had hem wijs gemaakt dat ik een geboren pro ben maar eenmaal op het ijs kon ik dit helaas niet waar maken. Ruim 10 jaar geleden voor het laatst geschaatst denk ik en al m'n kunsten zijn vergaan haha

Kerst heb ik ook dit jaar weer op het strand mogen vieren. Het was lekker warm, 32 graden, en met alle meiden hebben we 's ochtends een kerst ontbijt gemaakt met warme wafels en ijs om vervolgens met overvolle tassen naar het strand te gaan. Rondom alle stranden en parken in Australië hebben ze bbq's geplaatst die je kan gebruiken. Rondom het strand was het erg druk en families/groepen vrienden hadden zelfs hun eigen bbq's meegenomen. Na een paar drankjes werd het voor ons tijd om in de rij voor een bbq te gaan staan en binnen no time was alles klaar en hebben we een echte aussie kerst gehad :) helaas moest ik 2e kerstdag werken dus heel laat heb ik het niet gemaakt. Maar de hele dag op het strand en drinken was meer dan voldoende! Vanaf 2e kerstdag heb ik 14 dagen aaneen gewerkt.. Dit betekende dus ook op oudjaar- en nieuwjaarsdag. En ik moet zeggen oudejaarsdag was geen probleem maar op nieuwjaarsdag heb ik mezelf echt uit bed moeten sleuren. Met de meiden van mijn hostel zijn we naar een strandclub gegaan en hier oud en nieuw gevierd. Helaas was er niet heel veel vuurwerk maar uiteindelijk gaat het erom met wie je het viert :) nieuwjaarsdag ging mijn wekker om 7 uur en dat was even slikken... Uit bed gegaan om te douchen om vervolgens weer terug in bed te duiken voor 20 minuten. Normaal gesproken helpt een douche maar deze keer helaas niet. Met pijn en moeite op werk aangekomen waar mijn manager direct in lachen uitbarstte zodra hij mij zag. Gelukkig zagen er meer zo uit en voelde iedereen zich hetzelfde wat het een beetje minder erg maakte.

Na 2 weken onwijs veel uren op werk gemaakt te hebben was het eindelijk tijd voor 3 dagen vrij. Wat een bevrijding was het om even niet aan werk te denken, kunnen uitslapen en leuke dingen kunnen doen. Wat het nog leuker maakte was dat Brendan terug naar Australië is gekomen. Na nog een paar weken in Melbourne gewerkt te hebben was het tijd om afscheid te nemen van werk, mijn collega's, vrienden en deze leuke stad om een road trip te gaan maken en uiteindelijk in Brisbane uit te komen.

Mijn eerste dag als werkloze zijn we naar de Australian Open gegaan. Ondanks dat ik niet heel veel met tennis heb, vond ik dat ik er heen moest omdat het waarschijnlijk de eerste en laatste kans was om bij dit grote evenement aanwezig te zijn. We hadden kaarten voor het Rod Laver Stadium en het gehele buiten gebied. Zo'n 20 wedstrijden zijn op het zelfde moment aan de gang, iets wat ik nooit geweten heb. We begonnen in het stadium met een wedstrijd tussen 2 dames, niet heel erg bijzonder om te kijken. In de breaks zag ik dat er een Nederlander aan het spelen was dus dat moest ik natuurlijk even kijken. Igor Sijsling heeft helaas verloren maar om daar tussen alle Nederlanders te zitten en hem aan te moedigen doet je goed. Na deze wedstrijd zijn we terug naar het Rod Laver Stadium gegaan om Nadal tegen een Rus te zien spelen. Wat een wedstrijd en wat een sfeer! Super afsluiting van een super dag!

Brendan heeft een auto in Melbourne gekocht en hiermee hebben we de Great Ocean Road afgereisd. In Melbourne hebben we alle benodigdheden voor het kamperen gekocht en gepakt en wel gingen we op pad. De Great Ocean Road gaat langs de kust van Gelong tot aan Apollo Bay. Doordat we redelijk laat vanuit Melbourne vertrokken zijn we de eerste dag alleen naar het begin van de 'Road' gereden. Hier een National Park opgezocht om te overnachten. Overal in Australië zijn National Parks met aangegeven kampeerplekken waar je (gratis) kunt overnachten. Nu ben ik geen geboren kampeerster en zou ik niet weten hoe ik een tent moet opzetten maar na 1 keer is dat allemaal geleerd en alles went. Onze eerste nacht was een regelrecht drama. Van Coles hadden we een tent gekocht en omdat het mijn eerste keer kamperen was en we toch een beetje comfort wilde hebben, hadden we een iets luxer luchtbed gekocht. Nadat we de tent hadden opgezet en het luchtbed opgepompt ontstond er een probleem en dat was dat de tent half zo groot was als dat het matras was. Een hilarisch beeld en de tranen liepen over m'n wangen van het lachen. Toch maar wat lucht eruit en met pijn en moeite het matras in de tent gepropt. Om de ritsen te sluiten hadden we 4 handen nodig maar uiteindelijk ging het dicht en lagen we in de tent. Tegen de tijd dat het ochtend werd deed m'n hele lichaam pijn van de onmogelijke slaap houdingen en was de tent hier en daar wat gebroken. Toch maar terug gereden naar de eerste de beste grote plaats en hier een grotere tent gekocht (nu hebben we een slaapkamer en woonkamer). Nu kon de trip echt beginnen.

De Great Ocean Road staat bekend als een van de mooiste wegen van de wereld. Ik moet zeggen dat het eerste stuk een klein beetje tegen viel, misschien omdat ik al zoveel mooie plekken heb gezien en er gewend aanraak ik weet het niet. Ondanks dat, onwijs mooie lookouts en stranden gezien en het rijden langs een helderblauwe oceaan verveelt nooit. De volgende dag waren we onderweg en zagen een afslag naar een vuurtoren die we wilden zien. Halverwege de weg hebben we heel veel koala's gespot, dit blijft toch bijzonder omdat je ze niet overal in het wild tegenkomt. Sommige zaten zelfs zo laag dat we ze bijna konden aan raken!! De 12 Apostles is een van de hoogte pinten van de Great Ocean Road en bijzonder om dit nu in het echt gezien te hebben. We zijn uiteraard bij meer plekken geweest maar we zijn bij zoveel plekken gestopt en hebben zoveel gezien dat het teveel is om op te noemen.

Na 3 dagen rondgetoerd te hebben was het tijd om onze tocht naar Canberra te maken zodat we op tijd in Sydney zouden zijn voor Australian Day. Een volle dag in de auto met alleen stops om te tanken en te wisselen met rijden was ik blij toen we in Canberra aankwamen. De volgende morgen even snel door de stad gereden en het parlementsgebouw bekeken voordat we door naar Sydney reden. Vorig jaar ben ik al in Canberra geweest en het mag dan de hoofdstad zijn, bijzonder is het totaal niet. Maar zo leuk om Sydney na ruim een jaar weer te bezoeken. Het blijft toch wel een van mijn favoriete steden in Australië! Hier ingecheckt in een hostel om vervolgens vrienden op te zoeken. In Darling Quarter een paar drankjes gedronken met een goeie DJ wat eindigde met vuurwerk! Bijna net zo mooi als oud en nieuw vorig jaar. Helaas was het weer echt heeeeeeel erg slecht, regen kwam met bakken uit de hemel vallen.

De volgende dag hebben we Sydney verlaten en in de buurt van New Castle overnacht, we wilden niet te ver rijden na die lange dag in de auto en hadden nogal een kater. De dag erna was het weer nog steeds erg slecht en hadden we besloten door te rijden totdat we een blauwe lucht en zon zagen. Wat onze volgende stop Coffs Harbour maakte. Hier hebben we op het strand van de zon genoten en zijn daarna doorgereden naar Nimbin waar we werkelijk niks hebben gedaan. Nimbin is een hippie plaats op de top van een berg waar alles kan en mag. Heerlijk relaxed en bijgekomen van de afgelopen weken reizen. Onze volgende stop was Byron Bay. Na een paar dagen hier hadden we besloten dat het tijd was om door te reizen naar onze eindbestemming Brisbane... Hier aangekomen zijn we gelijk in een huis ingetrokken die we van te voren al hadden gevonden. Op onze verdieping, begane grond, is de 'gamesroom' oftewel we hebben een pooltafel en tafeltennis tafel :) gelukkig wordt dit zo goed als niet gebruikt dus hebben we de hele verdieping voor onszelf! Daarnaast openen we onze voordeur, zetten 2 stappen en we liggen in het zwembad. Erg fijn in de zomer in Queensland want het wordt hier heel erg warm.

Nu wonen we alweer ruim 3 weken in Brisbane en ben ik hard op zoek naar een baan. Ik hou hoop en blijf positief dus ik ben er zeker van dat ik binnenkort iets vindt :) Aankomend weekend werk ik op Soundwave festival en het weekend erna gaan we naar Future Music Festival waar we al weken naar uit kijken. In ieder geval een paar leuke dingen in het vooruitzicht.

Een korte samenvatting van alles wat ik gedaan heb in de afgelopen maanden en zoals jullie kunnen lezen vermaak ik mij nog steeds prima en alles gaat nog steeds goed. Ik doe mijn best om deze updates te schrijven, maar ik merk dat ik mezelf op het moment geen tijd gun om er voor te gaan zitten en alles op te schrijven.

Hopelijk tot snel xxx

  • 28 Februari 2015 - 12:00

    Helma:

    Weer een fantastisch verhaal Inge. Zeker dat stukje over de tent. Typerend voor jou.
    Heel veel geluk en liefde gewenst met Brendan.

  • 02 November 2015 - 02:02

    Talitha:

    Beter laat dan nooit. De mail dat dit bericht online staat, staat al enige tijd 'ongelezen' in mijn mailbox en kreeg er laatst weer een dus moest ik deze toch maar echt eens gaan lezen haha. Regenachtige dag momenteel in Japan dus heb er tijd voor gehad :)!! Leuke dingen gedaan weer zeg! En cool van de Australian Open! Lijkt me ook leuk! Nu snel de volgende lezen, dan ben ik weer bij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Inge

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 7366

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: