Sydney, kerst en oud&nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu Sydney, kerst en oud&nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu

Sydney, kerst en oud&nieuw

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Januari 2014 | Australië, Sydney

Na 2 weken Tasmania was het weer even wennen om in Sydney te zijn. Ik kwam aan op het vliegveld met een lange broek, vest en sjaal en in Sydney was het op dat moment 35 graden. Lekkere binnenkomer dus. Mijn dag werd helemaal gemaakt doordat een man een opmerking plaatste dat ik in mijn eigen backpack pas en mij vervolgens hard begon uit te lachen :) het hostel was even wennen met wat ik van andere plekken gewend was.. Schoon en onderhouden kan je het niet echt noemen. Gelukkig zijn er wel veel leuke mensen wat het minder erg maakt. Mijn hostel is in de wijk Woolloomooloo wat weer naast Kings Cross ligt. En dit is het red light district van Sydney. Uiteraard was ik hier niet helemaal van op de hoogte dus toen ik mijn eerste avond terug kwam van het stappen was het even slikken toen er diverse prostituees en lady boys voor m'n hostel stonden. Maar goed na 1 avond ben je er ook wel weer aan gewend en er is altijd leven in de buurt. Terug in Sydney heb ik maar weer mijn oude ritme van stappen, strand en relaxen opgepakt.

En toen was het alweer kerst.. Voor het eerst dat ik dit in het buitenland heb gevierd. Hier is iedereen helemaal gek van kerst waardoor ik er ook wel zin in had eigenlijk. En met een gouden kerstboom in je kamer krijg je wel een kerstgevoel ja ;) op kerstavond heb ik heerlijke cocktails gedronken bij Darling Harbour. Eerste kerstdag lekker naar het strand geweest om wat zonnestralen te pakken, ja jullie hebben de foto gezien, en vervolgens terug naar het hostel om een paar drankjes te drinken en te eten. Met 2 chefs in het hostel was dat erg lekker en vooral makkelijk dat ik niks zelf hoefde te doen. Savonds wilde we nog uit gaan maar alles was dicht. 2e kerstdag bestaat hier niet maar wordt Boxingday genoemd. En wat doet iedereen op Boxingday? Shoppen want er is dan overal gigantisch veel korting. Helaas heb ik hier geen geld en ruimte voor in mijn tas waardoor ik noodgedwongen werd om naar het strand te gaan. Ook niks mis mee natuurlijk. Het heeft me ruim een uur met de bus gekost om op Bondi te komen doordat iedereen in Bondi Junction ging winkelen en ik daar langs moest. Dit mocht de pret niet drukken want het was een gigantisch lekkere stranddag!!

Vervolgens werd ik door 2 vrienden gevraagd of ik met hun en nog een vriendin mee ging op een korte roadtrip tussen kerst en oud en nieuw. Nadat ik mijn overnachtingen met het hostel had geregeld kon de trip beginnen. Onze eerste stop was Canberra, voor iedereen die het niet weet, dit is dus de hoofdstad van Australië. Veel zat dicht tussen kerst en oud en nieuw waardoor er niet extreem veel te beleven was. De campervan midden in een woonwijk geparkeerd en daar overnacht. De volgende dag door Canberra gelopen, naar het olympische zwembad (dit keer gelukkig zonder de sexy badmutsen) geweest en het parlementsgebouw bezocht. Daarna doorgereden naar een national park waar we hebben gebarbecued en de nacht hebben doorgebracht. Zo bijzonder om de volgende dag met rust en een mooi uitzicht wakker te worden. Vervolgens doorgereden naar Batemans Bay. Hier hebben we midgetgolf gespeeld en de camper op een parkeerplaats naast de rivier gezet. Het was zondagavond en er was niks open dus de stoelen uit de camper gepakt en de avond lekker aan het water doorgebracht. De laatste dag zijn we doorgereden naar
Moolywook beach. Hier ben ik in slaap gevallen en vergeten zonnebrand te smeren dus helaas zag ik er een beetje uit als een kreeft. Hierna zat de korte trip er alweer op en moesten we terug naar Sydney. Wel weet ik nu zeker dat ik straks zelf een campervan wil huren en mee rond wil reizen. Het is zo relaxed en je kan gaan en staan waar je wilt.

Oud en nieuw... Hoe bijzonder en leuk is het om dit in Sydney te vieren. Smiddags de trein naar de andere kant van de harbour bridge gepakt om alvast een mooi plekje te veroveren. Helaas mocht er in dit park niet gedronken worden en was de politie snel ter plaatste. Sneaky als backpackers zijn alle drank verstopt en in andere flesjes overgegoten. Soraya en ik hadden een leuke, roze fles champagne gekocht die vlak voor 12 uur door de politie werd gevonden. Kinderachtig als deze mannen waren hebben ze de fles ontkurkt en leeggegooid dus hadden we geen champagne om 12 uur. Iets voor 12en zijn we naar de rivier gelopen. Hier stond een toiletgebouw waar ik boven opgeklommen ben voor het ultieme uitzicht. En wat was het vuurwerk mooi!! Het kon voor mij niet lang genoeg doorgaan en het was erg bijzonder. Na het vuurwerk ging iedereen weer terug naar het centrum, het was een grote chaos waardoor ik vrijwel iedereen kwijt was. Nog even in Scary Canary geweest om de avond te eindigen. Een totaal andere oud en nieuw gehad met wat ik normaal gewend ben. En het mooiste was nog dat ik een shirtje en kort broekje aan had in plaats van een dikke winterjas en sjaal!

In het centrum van Sydney zit een club genaamd Ivy. Op donderdag kan je hier de hele avond gratis naar binnen wat betekend dat het dan ook erg druk is. Maar het is zeker de moeite waard. De club bestaat uit 2 gebouwen waarvan er 1 een zwembad op het dak heeft. Jammer genoeg was ik mijn bikini vergeten dus een verfrissende duik zat er niet in. Deze club is meer classy en is even wat anders dan de standaard backpackers kroegen. Leuke afwisseling dus.

De Blue Mountains zitten op ongeveer 2 uur vanaf Sydney en is makkelijk te bezoeken voor een dagje. Smorgens om half 6 ging mijn wekker om vervolgens om 7 uur de trein te pakken met 3 meisjes uit mijn hostel. Aangezien we alle 4 op slippers liepen hebben we geen echte wandelingen in de bergen gemaakt maar voornamelijk de makkelijke wandelingen gedaan. Een relaxed dagje dus. Heel veel mooie uitzichten gezien. We zijn begonnen bij de beroemde Three Sisters, gelukkig waren we er vroeg want het was er al druk. Daarna doorgelopen naar de Honeymoon lookout. Vraag me niet waarom het zo heet want ik heb wel mooiere uitzichten gezien voor een Honeymoon. De Leura Cascades waren erg mooi, dit zijn heel veel kleine watervallen achter elkaar. Als laatste wilde we naar Gordon Falls maar door de droogte was er geen waterval, vieze tegenvaller dus. De wandeling ernaartoe was wel indrukwekkend. Vlak voor ik naar Australië vertrok waren er bosbranden, dit was dus in de Blue Mountains. Toen we daar rond liepen besefte ik pas hoe erg die brand geweest moet zijn, bomen in hele gebieden zijn zwartgeblakerd en het is lastig om op bepaalde plekken te komen waardoor het lastig was om de branden te blussen.

Uiteraard is het ook tijd om werk te zoeken. Dit verloopt nog niet helemaal soepeltjes maar dat komt wel goed. Vooral rustig blijven, blijven genieten en doorzoeken :)

Nu ik dit schrijf zit ik al 2 maanden in Australië. De tijd vliegt echt voorbij, te bizar voor worden.. Maar nog steeds heb ik het elke dag naar mijn zin en ik doe veel leuke dingen :) het klinkt misschien raar maar op een gegeven moment wordt het heel normaal om naar het strand te gaan of gewoon rond te lopen of om in het park te barbecuen en ga je niet meer elke dag heel veel dingen ondernemen. Wel is het voor mij nu tijd om Sydney te gaan verlaten. Aan de ene kant heel jammer om hier weg te gaan maar aan de andere kant is het weer heel leuk om naar een nieuwe omgeving te gaan, nieuw hostel en nieuwe mensen om je heen. Mijn volgende stop is Brisbane en hopelijk ga ik vanuit hier werk vinden!

  • 19 Januari 2014 - 11:30

    Chris:

    Lieverd wat een super verhaal weer! En wat leuk om te lezen hoe je daar kerst en oud en nieuw hebt gevierd!
    Een keer weer wat anders!
    Ook super met de caravan lekker van alle momenten blijven genieten!
    dikke kus

  • 19 Januari 2014 - 19:49

    Fleur :

    O zo leuk ing! Blijf genieten en schrijf alles goed op, leuk voor later!! Ik mis, liefs!!!

  • 19 Januari 2014 - 21:45

    Gckorlaar@scarlet.nl:

    hoi Inge wat een onderneming en super verhaal zo zie je nog eens wat van de werelden nieuwe mensen ontmoeten dat blijft boeien. en hoe je kerst en oud en nieuw heb gevierd.

    met tom naar hoog soeren geweest en Pap Mam

    dikke pakkerd van Oma

  • 28 Januari 2014 - 12:26

    Dick En Renee:

    Hoi Inge,

    Eindelijk is het gelukt om jouw site te komen (zal wel aan ons liggen ....) en jouw belevenissen in Australie te lezen. Natuurlijk hoorden wij wel het een en ander via Helma en Harry (en oma) en waren we min of meer op de hoogte van jouw doen en laten. Jij beleeft leuke dingen! Wat zal het heerlijk zijn om constant het gevoel van vakantie en zomer te hebben. We zijn benieuwd hoe het je in Brisbane zal vergaan en of het je lukt werk te vinden. Kan het kloppen dat je op een boerderij aan de slag gaat? We lezen het wel.
    Geniet ervan! Groetjes van Dick en Renee

  • 03 Februari 2014 - 23:54

    Talitha:

    Klinkt weeer goed! Blijven genieten :)!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Inge

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 7367

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: