eerste weken - Reisverslag uit Haymarket, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu eerste weken - Reisverslag uit Haymarket, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu

eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 December 2013 | Australië, Haymarket

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes, telefoontjes, gelukspoppetjes (ik heb er 4 gekregen dus met het geluk moet goedkomen) en kaartjes die ik voor mijn vertrek gekregen heb. Ik ga, net als vorig jaar, proberen om jullie via deze weg up to date te houden maar ik beloof niks aangezien dit vorig jaar ook niet is gelukt.

Vrijdagavond lokale tijd 11 uur savonds kwam ik aan na een vlucht van zo'n 24 uur. Helaas wat vertraging gehad maar dat kon de pret niet drukken. Ik ben in SYDNEY!!! Eenmaal in het hostel gelijk een douche genomen en naar bed gegaan. Zaterdagochtend werd er vanuit het hostel een beachwalk georganiseerd. En om geen jetlag te krijgen en gelijk iets leuks te doen op de eerste dag ben ik meegegaan. De tour begon op Coogee beach en eindigde op Bondibeach. Helaas werd het weer slecht (lees regen) dus maar de helft van de tour gelopen. Gelukkig begon de zon te schijnen en toen we op Bondibeach aankwamen heb ik daar de rest van de dag heerlijk in het zonnetje gelegen. Savonds gekookt met een van mijn kamergenootjes en heerlijke Australische wijn gedronken. Ze noemen dat hier goon en is vergelijkbaar met een tankje wijn in Nederland. Waarom noemen ze het goon? Er is mij verteld dat als de zak die in het karton zit leeg is de aboriginols deze opblazen en dit als kussen gebruiken. En het is dus een aboriginals woord. Een leuk weetje toch?!

Zondagochtend Sydney ontdekt en vervolgens de ferry naar Manly genomen voor een dag strand.

Maandagochtend begon mijn week bij UltimateOz. Dit is een programma die ik in Nederland al had geboekt. Kort gezegt een organisatie die naast een leuk programma in en rondom Sydney ook de praktische dingen zoals een banknummer en belastingnummer regelt. Het leuke hieraan is ook dat iedereen in de groep ergens anders vandaan komt. Canada, USA, UK, Belgie, Frankrijk en Duitsland erg multiculti dus.

Maandag begonnen we met een sightseeing tour door de stad (Oprahs House, Harbour Bridge etc.) en hadden we savonds een welkomstdiner die werd afgesloten in de pub. Dinsdagochtend kregen we een presentatie met praktische informatie over hoe en wat qua werken hier. Vervolgens zijn we naar Darling Harbour gelopen en op een Harbour Cruise geweest. Erg relaxed, lekker in de zon gelegen en gebarbequed op de boot. Terug in het hostel zijn we omgekleed en naar de kroeg gegaan.
Woensdagochtend heb ik mijn australische bankrekening geopend (donaties zijn altijd welkom ;) en zijn we met een bus naar base camp gegaan, dit was ongeveer 3 uur rijden uit Sydney. Het was nogal back to the basics maar echt onwijs leuk. We zijn daar 2 nachten gebleven en hebben een beachparty gehad, gingen sandboarden, met een 4W drive touren, op een dolfijnencruise geweest en voornamelijk veel gefeest. Deze 3 dagen/2 nachten waren echt geweldig en ik zou het zo weer over doen. Zaterdag heb ik weer de beachwalk gedaan en nu met erg mooi weer. Resultaat: goed verkleurd. Savonds werden we opgehaald met een partybus om een kroegentocht te houden. Dit was zo leuk. Je staat met zon 60 man in een omgebouwde bus inclusief DJ, lichten etc. We begonnen in 2 niet zo heel bijzondere kroegen maar dat kwam ook omdat het nog vroeg was. De laatste was echt heel leuk en daar waren ook niet alleen backpackers maar veel lokale mensen.

Al met al heb ik vrijwel niet geslapen deze week, veel gefeest en geschreeuwd wat ervoor heeft gezorgt dat ik de zondag met een keelontsteking begon :) maar het was een geweldige week en het was het zeker waard.

Maandag voelde ik me gelukkig stukken beter en ging ik op surfcamp. Nooit gedacht dat ik dat zou doen maar het is heel leuk. Helaas tijdens mijn eerste les mn knie verdraaid waardoor ik dinsdag niet heb kunnen surfen. De rest van de week weer wel. En ja ik kan zelfs blijven staan op het surfboard! Helaas zijn mijn heupen helemaal blauw door continu op het board te springen om te peddelen, maar dat gaat vanzelf weer weg. Deze week heeft me helemaal gesloopt. 5 dagen keer 4 uur intensieve surfles per dag is erg veel. En aangezien ik al in geen 3 jaar meer heb gesport was het conditioneel zwaar en voelde ik spieren waarvan ik het bestaan niet eens wist.

Al met al heb ik het onwijs naar mijn zin hier, veel leuke mensen al ontmoet en moet er ook nog niet aandenken om terug naar het koude Nederland te komen.

Ooohja een koala en kangeroe is al gespot. Jeeeeeej. Een kangeroe is echt onwijs zacht dat wist ik helemaal niet.

Toch een langer verhaal als dat ik wilde schrijven maar goed. Hopelijk tot een volgende update!!

Liefs vanuit het zonnige Sydney

  • 07 December 2013 - 08:02

    Tessy:

    G'day Bink!

    Super leuk om te lezen! Wat heb je al veel gedaan!!

    Have fun lieve schat!

  • 07 December 2013 - 10:52

    Leo:

    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt! Je hebt echt al super veel vette dingen gezien en gedaan! Hier is het koud en nat en hebben we net weer een flinke storm achter de rug. Dus nog maar even dubbel zo hard genieten daar van de zo'n en warmte! X

  • 07 December 2013 - 11:42

    Lies:

    Wow wat een verhaal en wat fijn dat je geniet!! Pluk de dag en tot ooit haha xxx van ons

  • 07 December 2013 - 12:12

    Anmara:

    Super tof om te lezen Inge! Ik ben echt mega jaloers ;-) Geniet ervan!

  • 07 December 2013 - 17:53

    Malou:

    Prachtig verhaal :) Lekker genieten..xx

  • 08 December 2013 - 01:57

    Helen:

    LOVE IT!!! Blijven bijhouden dit ing!!! Te leuk om te lezen. Xoxo

  • 08 December 2013 - 11:40

    Fleur Sigger:

    Owww wat fantastisch ing!!! Blijf genieten, dikke knuf!!xx

  • 08 December 2013 - 16:39

    Caroline Van Oord:

    Dat klinkt goed, Inge!
    Ook de foto's zijn fantastisch!
    Geniet er maar lekker van. Ben best een beetje jaloers op je.........

  • 08 December 2013 - 22:16

    Chris:

    Wow ing wat heb je al veel gedaan! Super leuk om te lezen.
    Dikke kus

  • 12 December 2013 - 21:57

    Oma Korlaar:

    wat heb je al veel beleefd, en met zoveel geluk poppetjes moet het goed gaan,
    wat een goed verhaal
    dikke kus

  • 20 December 2013 - 19:59

    Talitha:

    Haha, leuk zeg! Enne je deed zo verbaasd toen een vd jongens je vertelde over dat kussen die ze maakte uit de Goon in Hobart maar lees hier dat je dat gewoon al wist haha! En heb je OprahS house gezien? Cool zeg :P, een 's' te veel dus hihi! Hoop je in Sydney te zien! Ga nu je andere verhaaltje lezen :)!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Haymarket

Inge

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7381

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: