Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Inge Pestoor - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 Juli 2015 | Australië, Brisbane

Wauw het is ondertussen alweer 6 maanden geleden sinds ik een laatste update geplaatst hebt. Ik had er al eentje een tijd klaar staan maar heb die even samengevat om het echt kort te houden deze keer!!

Het weekend voor mijn verjaardag had ik dan eindelijk een baan gevonden in een restaurant van een hotel keten in Brisbane. Dit werd uiteraard het weekend goed gevierd op Future Music Festival. Het was mijn eerste festival in Australië en helemaal geweldig. Het was onwijs lekker weer, misschien zelfs iets te warm! We kwamen precies op tijd aan om Sigma te zien optreden, vervolgd door Hilltop Hoods. Een goeie aftrap van een goeie dag die werd afgesloten met Aviici en The Prodogy.

Die maandag was het mijn verjaardag en gedurende de dag heb ik helemaal niks anders gedaan dan bij het zwembad liggen in de tuin. Zo fijn om nog een keer in de zomer jarig te zijn :) Doordat het een vrij zwaar weekend is geweest zijn we 's avonds uit eten geweest met wat vrienden en verder niks gedaan. Die week begon mijn werk dan ook eindelijk en ik moet zeggen dat het best zwaar was om weer aan het werk te gaan.

Vanaf Brisbane is het makkelijk om weekendjes weg te gaan. Naar de Gold Coast, Sunshine Coast en er zijn 3 eilanden vlakbij. De makkelijkst bereikbare is Bribie Island, vergelijkbaar met Fraser Island maar een stuk kleiner en er zijn hier ook normale asfalt wegen. Tussen het werken door moet er ook relaxt worden dus hebben we onze camping spullen ingepakt en 1,5 uur later waren we op Bribie. Hier lekker relaxt, rondgereden, gevist en gezwommen. Zo dichtbij huis, maar het voelt toch als een korte vakantie!

Na een paar weken had ik nog niet voldoende uren dus weer opzoek naar een nieuwe baan. Mijn 2e baan is in een Grieks restaurant aan de andere kant van de stad (10 km naar werk en 10 km terug naar huis) gelukkig heb ik van Brendan een fiets voor m'n verjaardag gekregen dus ben ik elke dag sportief bezig.

In mei kwam dan eindelijk mijn lieve vriendin Rosa mij opzoeken in Brisbane. Zo ontzettend fijn om een echt bekend iemand om je heen te hebben. Dat weekend zijn we naar Fraser Island geweest. Ik heb dit vorig jaar al gedaan maar ik moet zeggen het is zoveel leuker om met een eigen auto te gaan zodat je je eigen gang kunt gaan. Midden op het strand gekampeerd, mooie plekjes gezien en 4x4W gereden (hier ben ik nog steeds geen grote fan van om eerlijk te zijn). Na 1,5 week moest ik helaas weer afscheid nemen van Roos wat toch wel weer even zwaar was. Maar goed nog een paar maanden en we zien elkaar weer!!

Ook heb ik een jaarkaart voor een attractiepark/waterpark aangeschaft waar ik al een paar keer heen ben geweest. Blijft toch altijd leuk om in een achtbaan te gaan en van een glijbaan te glijden :) verder nog dagjes uit geweest naar Mt Coot-ha, Mt Tamborine en verschillende kleine strandplaatsjes.

Verder ben ik veel (misschien iets te veel) aan het feesten geweest de afgelopen weken. Dus de aankomende tijd een beetje rustig aan doen en proberen een plan voor de laatste maanden te maken.

Ondertussen woon ik ook alweer een paar weken in een hostel waar ik het erg naar m'n zin heb. Om eerlijk te zijn besef ik nu pas hoe erg ik het gemist heb om mijn vrienden en alles op loopafstand om mij heen te hebben. Ik woon weer zo goed als in het midden van het centrum, werk is nog geen 15 minuten op de fiets en m'n vrienden wonen in dezelfde kamer :). In het begin heb ik erg moeten wennen om de slaapkamer, badkamer en keuken weer te moeten delen, maar goed je blijft toch een Backpacker en dat gevoel is weer helemaal terug!

En als laatste, aangezien iedereen continu aan mij blijft vragen wanneer ik thuis kom, ik heb nog geen datum, nog geen plan maar ik beloof dat ik ergens dit jaar thuis kom!!

Ondanks dat ik niet altijd even veel van me laat horen, denk niet dat ik jullie vergeet!!! Ben nu ruim 1,5 jaar in Australië en als ik eerlijk ben weet ik niet waar de tijd gebleven is..

  • 18 Juli 2015 - 11:22

    Chris:

    Wauw ing mooi samengevat!
    Kan niet wachten om je weer te zien en om al je verhalen in real live aan te horen.
    Dikke kusjes

  • 31 Juli 2015 - 21:43

    Oma Korlaar:

    lieve INGE, wat fijn iets van je te horen. wat doe je het goed maar verlang je gauw te zien en te horen wat je allemaal heb meegemaakt dikke knuffel OMA

  • 04 November 2015 - 15:46

    Talitha:

    Haha en kom er net achter dat ik deze vergeten was! Nu ben ik echt helemaal bij ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Inge

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 7357

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: